Stille Crematie

Bel ons en we helpen u meteen.

Een stille crematie, wat is dat?

Een stille crematie houdt in dat er geen afscheid wordt genomen in het crematorium, maar op een externe locatie. Deze externe locatie mag u zelf uitkiezen. U kunt er bijvoorbeeld aan denken om afscheid te nemen in het huis van de overledene of op een andere persoonlijke/belangrijke plek.

In het geval van een stille crematie wordt het crematorium dus alleen wordt gebruikt voor de crematie van het lichaam. Van alle andere faciliteiten wordt geen gebruik gemaakt, zoals wel het geval is bij een ‘normale crematie’. Dit brengt wat voordelen met zich mee

Een externe locatie uitkiezen

Het voornaamste voordeel van de stille crematie is de mogelijkheid om zelf een locatie uit te kunnen kiezen voor het afscheid van uw overleden dierbare. Een externe locatie geeft een andere sfeer aan het afscheid. Door zelf u een locatie te kiezen kunt u dus ook zelf deze sfeer kiezen. Voor een persoonlijke en intieme sfeer kunt u bijvoorbeeld kiezen voor een belangrijke plek in het leven van de overledene. Denk hierbij aan zijn/haar eigen huis of een park waar veel in gewandeld werd.

Andere voordelen van de stille crematie

Een stille crematie heeft nog wat voordelen tegenover een ‘normale’ crematie. Zo valt deze vaak goedkoper uit. Zoals eerder vermeld maakt u geen gebruik van de meeste faciliteiten in het crematorium. Daar hoeft u dan natuurlijk ook niet voor te betalen.

Het laatste voordeel heeft weer te maken met deze gemakken. Omdat het crematorium alleen ruimte nodig heeft voor de crematie zelf, hoef je geen rekening te houden met een crematoriumplanning en kun je waarschijnlijk een uitvaart in Zaltbommel organiseren wanneer het jou uitkomt.

Contact

Wilt u meer informatie of heeft u vragen over de stille crematie? Neemt u dan vooral vrijblijvend contact met ons op! Dit kunt u doen via het contactformulier onder aan deze pagina. Ook kun u natuurlijk bellen of mailen. Onze contactgegevens zijn op onze contactpagina of wederom onder aan deze pagina te vinden.

 

Extra diensten

Uitvaartkisten

Breed scala aan uitvaartkisten beschikbaar. Bekijk en vergelijk verschillende opties om aan uw behoeften en budget te voldoen. Vertrouw op ons in deze moeilijke tijd.

Rouwvervoer

Onze dienst 'Keuze van uitvaartvervoer' stelt u in staat om het perfecte vervoermiddel te kiezen voor de ceremonie, met comfort en waardigheid tijdens dit belangrijke moment.

Muziek op de uitvaart

Wij zullen u helpen bij het kiezen van muzikale begeleiding die uw individualiteit en de gevoelens die uw unieke gebeurtenis begeleiden, weerspiegelt.

Rouwkaart

Een kaart is een uiting van uw medeleven en steun in de moeilijkste momenten. Wij creëren deze speciale kaarten om u te helpen samen met uw familie en dierbaren verdriet te delen.

Rouwboeket

Wij creëren verfijnde bloemstukken om uw diepe verdriet en blijvende herinnering aan uw geliefde uit te drukken. U kunt uw gevoelens en warme woorden van steun aan de familie uiten in dit belangrijke moment.

Videopresentatie

Een videoherdenkingspresentatie is een manier om herinneringen voor altijd te bewaren. We creëren videocollages die u zullen helpen de herinnering te behouden.

Ons werkgebied

Uw laatste wens in vertrouwde handen!
Maak kennis
Op dit moment hulp nodig?

Wij staan 24/7 voor u klaar

Wilt u geheel vrijblijvend kennis maken met ons uitvaartteam voor algemene vragen of adviezen? Bel ons voor een afspraak of stuur dit contactformulier.

Wij hechten waarde aan uw privacy

We gebruiken cookies om uw ervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en ons verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies. Klik ook op de knop Meer om meer gedetailleerde informatie, gebruiksvoorwaarden en privacybeleid te bekijken.

 

Ik ben Thea Verhoef en sinds 2000 werkzaam voor Uitvaartzorg De Groot. Bij het melden van een overlijden is de kans groot dat u mij als eerste aan de telefoon krijgt. Natuurlijk behandel ik de melding van het overlijden met grote zorg. Daarnaast ben ik als administratief medewerker verantwoordelijk voor de juiste behandeling van de gehele administratie. U kunt bij mij terecht voor algemene vragen en natuurlijk ook voor vragen betrekking hebbende op de kosten van een uitvaart en voor het sturen van informatie zoals bijvoorbeeld een wilsbeschikking. Ik ben dagelijks te bereiken op ons kantoor aan de Arkelstraat 128 te Gorinchem. Mijn werkdagen zijn: maandag, dinsdag en donderdag van 9.00 tot 16.30 uur, woensdag en vrijdag van 9.00 tot 12.30 uur.

Wij nemen binnen 24 uur contact met u op

Wilt u weten wat de mogelijkheden en kosten zijn voor uw uitvaartwensen? Vul dan uw gegevens in en wij nemen binnen 12 uur contact met u op.